close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

לא רק סינית: על רפואה משלימה יפנית

מערכת שורשכו חשוון, תשעו08/11/2015

חשבתם שרפואה משלימה זו רק רפואה סינית? הרשו לנו לתקן- הרפואה היפנית, שילוב של רפואה סינית בפיתוח יפני והשפעת המערב, העוסקת באבחון וטיפול בעת התפרצות הסימפטומים ואף לפני

תגיות:

זה לא סוד שלרפואה המערבית, המכונה קונבנציונאלית, למרות התקדמותה והשתכללותה אין תמיד פיתרון לכל סימפטום או בעיה רפואית. בשנים האחרונות קיבלה הרפואה מערבית שחקן חיזוק בשם הרפואה האלטרנטיבית. ההכרה שלא כל בעיה דורשת תרופות או התערבות רפואית כזו או אחרת היא כבר לא נחלתם של מעטים. בעוד שלצורך טיפול בבעיה, הרפואה הקונבנציונלית מציעה סל של תרופות לכל מטרה אשר לעיתים מטפל בסימפטום ולא בבעיה, הרפואה המשלימה מציעה מגוון טיפולים רחב, החל מטיפול במגע, דרך דמיון מודרך וכלה בדיקור שמטרתם לפתור את הבעיה עצמה ולא את הסימפטומים.

במידה רבה, החברה המערבית

עדיין רואה ברפואה הסינית והיפנית אמצעי משלים ועם זאת יותר ויותר אנשים פונים לטיפול אלטרנטיבי ולא רק כאשר לרפואה המערבית אין תשובה. הרפואה המשלימה על סוגיה, חדרה אל התודעה המערבית, בעיקר משום הצלחתה לא רק בטיפול אלא אף במניעה. אלה הן שתיים מהסיבות שקופות החולים מציעות טיפולים משלימים כחלק אינטגרלי מסל השירותים שהן מציעות ללקוחותיהן.

מהי רפואה משלימה?
הבסיס העומד מאחורי רפואה משלימה הוא הסתכלות על השלם, כלומר על מכלול הרבדים שמרכיבים את האדם ביניהם רבדים נפשיים, פיזיולוגיים ורוחניים תוך בחינה מדוקדקת של הרגלי תזונה ואורחות חיים. בעזרת רפואה משלימה ניתן לטפל בקשת רחבה של מצבים בריאותיים, כל שכן למנוע אותם, החל מבעיות קשב וריכוז דרך בעיות נפשיות ועד לכאבים כרוניים. לאחר שנים של מאבקים ומלחמת קיום בלתי פוסקת, כיום רפואה אלטרנטיבית זוכה להכרה של הממסד ומונה שיטות טיפול רבות ומגוונות, ביניהן יש מקום של כבוד גם לרפואה היפנית. מטפלים אלטרנטיביים אינם מוכרים כרופאים, אולם כדי לעסוק במקצוע יש צורך בהכשרה מתאימה. מוסדות אקדמיים שונים פתחו מסלולי השתלמות שונים ברפואה משלימה, חלקם אף בפיקוח של מוסדות אקדמיים מקבילים בסין או יפן, ומציעים מגוון התמחויות כגון: רפואה סינית, שיאצו, נטורופתיה, רפלסקסולוגיה, טווינא ועוד.

רפואה יפנית – ושיאצו
הרפואה היפנית התחילה כאשר שיטות טיפול סיניות אומצו ביפן, אולם היא התפתחה באופן עצמאי. בנוסף לזה הושפעה הרפואה היפנית גם מהרפואה המערבית, בעיקר בנושא מדדים, שילובים טכנולוגיים ואבחון. כך, שיטות נבחנו על פי מידת ההצלחה שלהן וניתן היה לייצר פרוטוקול אבחון. הרפואה היפנית משלבת בין היתר גם תורת צמחים נרחבת ומורכבת, דיקור, עיסוי ושיאצו. שיטת האבחון היפנית מתבססת על מישוש גופני של אזורי רפלקס באזור בית החזה והבטן ועל סמך תגובות המטופל, ניתן למפות את הגוף, לאבחן וכמובן להציע טיפול.

שיאצו זו שיטת טיפול יפנית שבתרגום לעברית שמה הוא "לחץ אצבע". זו שיטת טיפול שעיקרה טיפול במגע ועיסוי מקורה בסין, והיא מבוססת על ידע עתיק ועל שיטות טיפול מסורתיות שהיו נהוגות כבר לפני 2000 שנה. על פי תורת השיאצו, גוף האדם מורכב מערוצי אנרגיה שנקראים מרידיאניים אשר מטרתם להעביר את האנרגיה החיונית לגוף בין חלקיו השונים. יחד עם זאת, מצבים כמו סטרס, דיכאון, תזונה לקויה או היעדר פעילות גופנית יכולים לפגוע בזרימה הטבעית של האנרגיה וליצור חסימות אצל המטופלים המתבטאות בסימפטומים שונים. טיפול בשיאצו למעשה נועד לשחרר את אותן החסימות על ידי עיסוי בטכניקות שונות, הכולל בין היתר, הפעלת לחץ של האצבע על אזורים מסוימים בגוף. השיאצו מיועד לטיפול בבעיות, שיפור איכות החיים ומניעת היווצרותן של בעיות.

מתי מומלץ ללכת לטיפול שיאצו?
ברוב המקרים אנו נוטים ללכת לרופא כאשר אנחנו חולים או סובלים מבעיה. על פי השיאצו, התזמון שאנו בוחרים הוא קריטי להצלחת הטיפול ולכן חשוב להגיע לטיפולים דווקא שאנו מרגישים בריאים וחסונים כחלק מטיפול מונע ולאו דווקא כשהמחלה כבר התפרצה בגוף. על מנת שתזכו לטיפול אפקטיבי ישנה חשיבות רבה לבחירת המטפל בשיאצו, לכן, מומלץ כי תבחרו במטפל שלו ידע מקצועי וכן ההכשרה המתאימה על מנת להגיע לתוצאה טובה.

מכיון שתחום הרפואה האלטרנטיבית אינו מפוקח דיו, רצוי לבחור רק מטפלים מוסמכים, שעברו הכשרה מתאימה. לימודי רפואה יפנית בכלל ולימודי שיאצו בפרט, מבוססים על שנות לימוד אקדמיות המשלבות רפואה יפנית עם ידע בסיסי ברפואה מערבית ורק לאחר עמידה בכל הקריטריונים האקדמיים ותהליכי ההכשרה ניתן להתחיל לעסוק בתחום.

השיאצו הוא תחום לימודים שלם ברפואה הסינית והעיסוק בו מצריך לימודים והבנה רפואית על מנת לתת טיפול שלם למטופל. האבחון הייחודי של המטפלים בשיאצו הופך את התחום לאידיאלי לא רק לסובלים מבעיה ספציפית, אלא גם לאנשים שמעוניינים לייצר שינוי באורחות חייהם ולטפל בגופם על מנת למנוע בעיות רפואיות ולחזק את גופם בשיטה שהיא טבעית לגוף ומבוססת על אלפי שנות טיפולים וניסיון.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה